FORSIDE +BLOGLOVIN

Bildedryss: New York

Innså at jeg aldri postet halvparten av bildene jeg tok i New York, så her kommer et (stort) bildedryss! Savner byen her utrolig mye, jeg skal helt klart tilbake♥

Manhattan og Brooklyn Bridge.

Statue of Liberty.

Grand Central Terminal, en helt fantastisk bygning.

Central Park.

De som har sett alle sesongene av Gossip Girl vet vell hva dette er. Jeg var mildt sagt starstruck hihi♥

Empire State Building, tatt fra Rockefeller Center.

New York day 2

Lokal tid: 01.45

Heia! Da er min tur til New York ferdig og om noen timer skal jeg dra på flyplassen igjen for å reise videre til Texas til vertsfamilien. Jeg har hatt nok en fantastisk dag i New York. Også i dag startet vi dagen på seightseeing og som sagt på Lower Manhattan. Vi dro blandt annet innom Wall Street, China Town og Little Italy. Det var helt rart å kjøre inn i China Town, fordi det føltes plutselig ut som at vi hadde kjørt til Kina. Kinesere aboslutt overalt og bare masse kinesisk skrift, kinesiske lukter også videre. Vi fikk også sett både World Trade Center, Frihetsgudinnen og Brooklyn Bridge. Vi tok en båt ut til Staten Island hvor vi fikk se både Frihetsgudinnen og en fantastisk skyline av Manhattan på båtturen.

Etter seightseeingen fikk vi gjøre hva vi ville igjen og i dag ble det shopping på Soho! 5th Avenue, som vi var på i går, var jo veldig bra, men der var det veldig mange dyre merker og store avstander mellom butikkene. På Soho derimot var det alle butikkene vi trengte på et kvartal! Vi sprang rundt på alle butikkene vi fant i 5 timer og kom ut med flere poser hver. Jeg er sikker på at vi brukte rundt 2 timer bare på Victoria Secret. Ellers har vi 6 nordmennene som reiste nedover på fredagen blitt ganske godt kjent, så vi tilbragte kvelden sammen på hotellrommet deres med litt mat og slappet av. Blir veldig rart å reise igjen allerede i morgen, men jeg gleder meg utrolig mye til å endelig møte vertsfamilien og se Texas!

Det tårnet til venstre med en pigg på toppen er et av de høyeste World Trade Centerene med rundt 105 etasjer om jeg ikke husker feil!

Jeg kommer til å lage et innlegg med flere bilder fra New York etterhvert siden nettet på hotellet ikke er helt fantastisk. Håper alle har det bra i Norge

New York day 1

Lokal tid: 07.30

Hei! Gårsdagen var faantastisk. V tilbragte dagen på seightseeing på Upper Manhattan. New York er akkurat som på film med gule taxier og alt det der. Vi kjørte med buss gjennom hele Upper Manhattan og gikk av noen ganger for å gå et stykke til fots. Vi gikk blandt annet gjennom Central Park. Vi fikk også se mange plasser fra diverse filmer og tv-serier, spesielt Gossip Girl og Sex and the City. Etter et par timer med seightseeing fikk vi gjøre det vi ville og de fleste endte selvfølgelig opp med shopping! Jeg og Karoline tilbragte hele dagen på 5th Avenue, noe som var et shoppingparadis, uansett om vi shoppet overranskende lite. Vi tok også selvfølgelig turen innom Rockefeller Center, noe som var helt rått. Man ser hele New York og det føltes ut som at jeg var i en film, noe det forsåvidt gjør hele tiden her nede. Det er et eller annet magisk med å være her, de som har vært her selv skjønner nok hva jeg prater om. Amerikanerne er også utrolig hyggelige og ikke minst pratsomme. I går var det noen som begynte å prate til meg mens jeg sto i dokø, noe som aldri ville skjedd i Norge. Jeg har dessverre nesten bare bilder fra Rockefeller Center og bildene rettferdiggjør absolutt ikke virkeligheten.

Meg og Empire State Building da.

Nå må jeg springe ned for å spise frokost før vi skal ut på ny tur om en halvtime! I dag skal vi til Lower Manhattan, altså China Town, Soho også videre. Snakkes!

Arrived the United States

Lokal tid: 22.07

Hei dere! ÅÅ, New York er fantastisk. Vi kom fram til hotellet rundt 12 tiden i lokal tid i går, altså 6 tiden hjemme i Norge. Ekstremt lang dag med andre ord.. Men turen gikk overraskende fort. Flyreisen var Trondheim - Oslo - London - New York. Avskjeden med familien og venner i Trondheim var selvfølgelig helt forferdelig, jeg gråt meg gjennom hele greia. Alt ble heldigvis mye bedre med en gang jeg kom til Oslo og fikk møtt de andre norske utvekslingsstudentene. Vi hadde noen timers ventetid både på Gardermoen og Heathrow før turen gikk til New York! Jeg har jo aldri vært utenfor Europa før, så jeg ble helt stoka da det var tv på hvert sete med alt fra filmer til spill, tre rader med stoler også videre. Vi er en gjeng på cirka 30 stykker, fra alle de skandinaviske landene, noe som er utrolig kult! Vi er faktisk kun to norske jenter her. Men som sagt, New York er fantastisk og jeg storkoser meg! Skal lage et eget innlegg om første dagen i New York i morgen tidlig, men ville bare oppdatere dere og si ifra om at jeg lever